Wat een indrukken! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Brechje Hendriks - WaarBenJij.nu Wat een indrukken! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Brechje Hendriks - WaarBenJij.nu

Wat een indrukken!

Blijf op de hoogte en volg Brechje

15 November 2014 | Thailand, Chiang Mai

Eindelijk is het eindelijk zover... Maandag 10 november het begin van mijn reis. Ik heb er zin in maar ik weet ook niet zo goed waarin... Ik heb natuurlijk wel een voorstelling bij de reis verhalen en foto's van anderen en ik hoop dat ik het net zo leuk als hun ga ervaren. Ik heb 3 meiden ontmoet via de site 'aroundtheglobe' ik heb ze een keer eerder ontmoet en het klikte eigenlijk meteen. We meette op Schiphol en vonden het allemaal wel spannend. Het afscheid was even moeilijk maar ik vond het toch heel fijn dat pap mam Wes en Nikki mij mee hebben weg gebracht.
Ook de veel plezier wensjes van iedereen doet me goed :)
Afscheid is even moeilijk maar ik maak snel plaats voor de gedachte 'Lets do it'
Brechje's expeditie zoals mijn vriendinnen hadden verzonnen.
De vliegreis was alleen al een ervaring. Wat een luxe! Je kon Muziek, films en zelfs mijn telefoon opladen, het spelletje galgje,packman of weekend millionairs spelen. En niet te min, ons eerste gratis wijntje genuttigd.
Onze tussenstop was in Dubai waar we onze vlucht bijna hadden gemist omdat we bij de verkeerde gate stonden en daar 10 minuten voor tijd pas achterkwamen.. De vliegreis was best vermoeiend en aangekomen in Bangkok was het alsof we burgers zoo inliepen... Het was 33 graden! We waren moe dus namen de eerste beste taxi die ons vertelde dat hij wist waar we heen moesten. We betaalde 350 baht p.p (40 baht in Thailand is 1€ in Nederland) en hebben ong een uur in een taxibusje gezeten, we rekende in de taxi nog om dat we dus maar 9€ hadden betaald, later kwamen we erachter dat het voor bijna de helft minder kon.. Bij het hostel aangekomen kregen we kamer 508 (10 trappen omhoog) hels na zo'n reis en hitte... Ik zweten uit al mijn poriën. We hebben de airco op maximale stand gezet en na even uitrusten zijn we op verkenning gegaan, we kwamen al snel in contact met Frederik (Deense jongen) hij had heel veel ervaring met reizen en wilden ons er graag meer over vertellen! Wel even schakelen en ik word gelijk met mijn neus op de feiten gedrukt want we communiceren in Engels en mijn Engels is gewoon simpelweg... not good!
Maaaar ik ben nu een paar dagen verder en kan al zeggen dat er verbetering in zit! (En met een drankje op gaat het allemaal hemaal net iets makkelijker) drankjes hebben we de eerste 2 nachten in Bangkok al genoeg op! Frederik wou ons graag Khoasan road (backpackersstraat) laten zien! Het is savonds echt een grote party! Ik kijk mijn ogen uit en kreeg hier ook mijn eerste echte geluksmomentje!
Ik keek om me heen.. Overal verschillende mensen, lachend, vriendelijk, opdringerig, de geur van vakantie, warmte, riool en allerlei eten komt daar bij elkaar. Als ik met mijn vriendinnen was had ik op dit moment even heel hard gegild haha
Ondertussen al leuke mensen ontmoet en veel gezien en gedaan zoals met een Ferry bootje meegeweest, MBk market (is hele grote Shopping hall) kickbox wedstrijd gezien, al best veel in de tuktuk rond gereden (wat ik echt heerlijk vind! Beetje het gevoel alsof je op een zomerse dag realext en achterop zit bij iemand) het verkeer kan ik kort omschrijven: no rules... Het is echt chaos. We zijn naar een pingpong show geweest (voor mij eens en nooit meer! Voor de mensen die niet weten wat het is, laat dat maar zo haha) we zijn ook naar de skyline/bar van Bangkok geweest en 20€ betaald voor the hangover cocktail.. (erg mooi en erg duur) we zijn ook naar China town geweest en nog wat kleine tempeltjes en budha's bezocht. Tot nu toe vermaak ik me heel goed maar af en toe de gedachten is dit wel echt iets voor mij?! Eigenlijk zouden we gister met de night train gaan (is de nachttrein met bed en airco) maar er was wat fout gegaan met boeken. Dus hebben we geld terug gekregen en voor de bus gekozen. Ik zat langs een donkere jongen uit Londen, in het begin denk ik Ai.. Maar al snel delen we pinda's en sta er toch versteld van dat we toch redelijk goed kunnen communiceren. Sorry voor het lange verhaal!!!! Ik had me voorgenomen dat ik het kort en bondig zou houden maar merk nu als je een beetje in detail gaat het al snel een wereld verhaal word! (Hoop niet saai)
We zijn vannacht dus met de bus van lange 12 uur aangekomen in chiang mai en aangekomen bij het hostel hebben we gedoucht en even geslapen. Daarna zijn we op verkenning gegaan. Eerste indruk: Erg mooi en zoveel rustiger als Bangkok! Ik denk dat ik na mijn reis geen bu of dah meer kan zeggen want heb nu al meer budha's gezien als in mijn hele leven haha
Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs en dikke kus Brechje

  • 15 November 2014 - 12:11

    Kitty:

    Oh heel leuk om te lezen Brech!! Het gaat helemaal goed komen met Expeditie Brechje daar heb ik vertrouwen in ;) Geniet van alle mooie momenten! Kus Kitty

  • 15 November 2014 - 12:34

    Elke:

    Ohhh elk berichtje is weer heerlijk om te lezen Bie!! Wat een bosje jaloers ben ik toch!! Geniet van het relaxte noorden voordat je mag weggenieten van de Thaise stranden.. XXX

  • 15 November 2014 - 12:51

    Feija.:

    Ahh super leuk om te lezen Brechje! Ik vind vooral de term van je vriendinnen "Brechje haar expeditie" een mooie term voor jouw avonturen! Blijf genieten en ik kijk uit naar je volgende verslag.

  • 15 November 2014 - 13:24

    Anouk:

    Superrr leuk bie! Ben nu alweer benieuwd naar je volgende avonturen!

  • 15 November 2014 - 13:37

    Linda:

    aaahhhh leuk om te lezen lieve brech!!!!❤️

  • 15 November 2014 - 13:59

    Evelien:

    Super leuk om te lezen brech!! En zeker niet te lang!!
    Haha vind het juist leuk om het allemaal te lezen.
    Geniet ervan chiang mai is leuuuk!!
    Xxxxx liefs evelien

  • 15 November 2014 - 15:15

    Evy:

    waaah leuk brech!!!!!! (L)

  • 15 November 2014 - 15:45

    Joyce Pardoel :

    Leuk om te lezen Brechje!! Voorzichtig aan daar! X

  • 15 November 2014 - 16:51

    Babelonia:

    Ohhh lieve brech!!
    Wat vind ik dit leuk om te lezen, voor mij kan het niet lang genoeg zijn.
    Zou d'r wel een boek over willen hebben dus ga zo door!
    Hahah
    Geniet van je nieuwe bestemming en de dingen die er weer allemaal gaan komen!
    Dikke dikke kus&knuffel
    Van babel

  • 15 November 2014 - 17:29

    Diny:

    Hoi hoi Brechtje, gaaf om te lezen en je te volgen, ja Bangkok is een drukke stad, en de pingpongshow hoef ik ook niet meer te zien, bah bah. Geniet van je reis en de mensen, groetjes...

  • 15 November 2014 - 23:22

    Ellen :

    Heel veel plezier en tot snel xx leuk bericht hoor! weet ik ook beetje wat aanraders zijn en niet :-D

  • 16 November 2014 - 05:23

    Sanne Toonen:

    Wat leuk om te lezen brech!! Take care en geniet!!

  • 17 November 2014 - 15:29

    Kaat Van De Dorpstraat:

    Hee lieverd.
    Ik vind het geweldig om te lezen al jullie mooie reisjes.
    De fotos zijn ook supermooi,hou ons maar gewoon van alles opp de hoogte,want dit verveeld natuurlijk nooit.
    Dat schrijven heb je van geen vreemde datblijkt nou wel [haha]
    Heel veel liefs van ons uit de city.
    En als laatste een kus dus. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Brechje

Actief sinds 07 Nov. 2014
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 5775

Voorgaande reizen:

10 November 2014 - 13 Januari 2015

Thailand en meer

Landen bezocht: