Dont worry be happy - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Brechje Hendriks - WaarBenJij.nu Dont worry be happy - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Brechje Hendriks - WaarBenJij.nu

Dont worry be happy

Blijf op de hoogte en volg Brechje

22 November 2014 | Thailand, Krabi

Hoi lieve allemaal,
Weer een paar daagjes verder als mijn vorige verhaaltje
Het lijkt wel of de tijd hier 2 keer zo snel gaat als thuis. (Opzig is dat natuurlijk wel een heel goed teken) times fly when you're having..
we maken lange dagen en doen zoveel dat het haast onmogelijk lijkt dat het nog dezelfde dag is.
We hadden een tour geboekt en zijn als eerste naar een orchidee en butterfly farm geweest. We hebben gevaren op bamboe, daarna hebben we... (wat sowieso op mijn to do-list stond)
op een olifant gezeten. Ik had hier een beetje dubbele gevoelens bij. Ik keek de olifant recht in z'n ogen aan en dacht echt: wauw!!!
Zulke mooie grote beesten!
We hadden al extra gekeken naar het 'elephant care' teken maar alsnog ging er een klein Thais ventje mee met een scherpe haak waarmee hij ooit op de kop van de olifant sloeg.. De eerste keer zeiden we best boos: nee! Niet doen! Maar hij keek met een vragend gezicht achterom...
We hebben maar als troost bedacht dat een olifant natuurlijk een hele dikke huid heeft en van een lief aaitje niets voelt.. We hebben ook maar bananas voor hem gekocht die we zelf mochten geven.
Op de olifant zelf is natuurlijk een super ervaring alhoewel ik het niet echt comfortabel vond zitten.
Daarna zijn we een uur wezen hiken door de jungle en daarna gezwommen in de waterfalls en als laatst geraft. Op het einde kwamen we een baby olifantje tegen. Hij deed zijn slurf om me heen.. Zo gaaf! Terwijl ik dit opschrijf denk ik echt wat een geweldige dag!

De andere dagen hebben we ook niet stil gezeten en zijn we ook nog naar tijgers geweest, (was gaaf maar wel duur voor een paar foto's) een childagje aan het zwembad (het koste 100 baht voor een dag = iets meer als 2 euro) en ik merk omdat alles hier zo goedkoop is de 'tatta' in mezelf naar boven komt haha
ik wou in eerste instantie net doen of ik daar hotelgast was maar ik zag al een aantal blikken en ben toen toch maar gaan betalen.. Maargoed ook, want later zag ik op een bordje dat als je 'illigaal' zonder te betalen ging zwemmen je 1000 baht moest betalen ipv 100..

We zijn ook naar de night market geweest, wezen stappen en de vreselijke hobbelige busreis van 3 uur heen en terug naar het plaatsje pai! Wat meteen onze volgende bestemming was.
Als ik ooit een hoofdprijs zou winnen zou ik hier mijn eigen (dutch) hostel beginnen. Wat een heerlijk dorpje!!! Alles zo schattig en realext.
In pai hebben we fietsen gehuurd en wilden op verkenning gaan. We merkte al meteen dat we in de bergen zaten! We moesten stukken klimmen en weer dalen. Het was echt zwaar met die hitte en we hadden ook niet echt super goede fietsen. Op een gegeven moment kwamen we langs een super luxe badplaats waar we nog even hebben gezwommen. Ik heb volgens mij nog nooit zoiets moois gezien! Toen we weer waren opgeladen sprongen we weer met goede moed op de fiets tot dat we het bordje zagen met nog 9 km naar pai. De moed zakte in mijn slippers..
Ik dacht en hoopte dat we bijna 'thuis' waren. Na een zwetende 4 km verder had iedereen het gehad. Ik voelde me misselijk en diep van binnen huilde ik als een baby. Verzuurde benen, buiten adem en honger
(voor mijn vriendinnen gewoon in negatieve zin: bosje alles)
Ik zocht en wilden niet meer verder. Ik heb de moed omgeruild voor de stoute slippers en ben met mijn zweethoofd naar een paar locals gegaan en gesmeekt of ze ons wilden afzetten. Ik hoefde niet heel veel moeite te doen, ze wat geld beloven en een paar please kwam ik een heel eind! Ze deden het! Terug in pai een welverdiende pizza op en savonds nog naar sunset en yellow bar (lounge hippie-achtige sfeer in de bergen) geweest. Ik voelde me helemaal thuis en had mijn awakenings Shirtje aan waarop ik regelmatig aanspraak kreeg. Iedereen reageerde enthiousast en uiteindelijk heb ik een super leuke avond met 3 andere Nederlanders gehad.
Gister veel gereisd, bus van 3 uur terug naar chiang mai en op chiang mai een aantal uur gewacht en gevlogen naar krabi.
ik heb de keus gemaakt om alleen verder te gaan omdat ik erg benieuwd ben of dit iets voor mij is en ik het red in mijn uppie.
Het afscheid met de andere meiden was toch wel even moeilijk en besefte de eerste nacht al meteen dat ik echt nu al een super tijd met hun heb gehad!
Ik vond het doodeng maar kwam aan bij een heel leuk hostel en had eigenlijk gelijk aanspraak bij mijn roomies. (Geen Nederlanders helaas maar m'n Engels: it goes better... i think haha)
Ik ben vandaag naar railey beach geweest super mooi, eindelijk strand! Alleen eindigde de dag in flinke storm dus helemaal nat geregend tijdens onze boottocht heb ik nog wat mensen leren kennen uit Italië en net wat mee gedronken
Mijn gevoelens wisselen per dag maar ik moet er vertrouwen in hebben.
Morgen ga ik met de boot naar het volgende eiland phi phi :)
Dont worry be happy
Kus Brechje

  • 22 November 2014 - 18:32

    Sanne:

    Knap brech in je uppie verder!! Je kan het!! En wat maak je veel mee, super!!

  • 22 November 2014 - 18:51

    Peggy:

    Hoi Brechje. Leuk om te lezen dat het zo goed gaat. Geniet ervan. Phi Phi is erg mooi. Gr. Peggy.

  • 22 November 2014 - 20:11

    Paul Hendriks:

    Ha Brechie,
    Mooi om te lezen hoe je de gebeurtenissen omschrijft. Misschien zit daar nog toekomst in...hahah. Het is precies zoals je schrijft...je moet er vertrouwen in heben. Gewoon doen...Kumt allemôl goed.
    Kusjes van jou Daddie xxxxxxxx

  • 22 November 2014 - 21:10

    Diny:

    Stoer Brechje om alleen verder te gaan, heerlijk om je reisverhalen te lezen en je te volgen.
    Goede reis verder en genieten he !!!!!

    Lieve groetjes van ons

  • 23 November 2014 - 09:53

    Evy:

    Super leuk verhaal weer brech!
    Hahah de fiets tocht was dus netzoiets als onze kano toch!!
    Wow spannend in je eentje, maar dat kun jij!!!
    Xxxxx

  • 23 November 2014 - 11:28

    Kitty:

    Super knap dat je alleen verder gaat!! You can do it ;)
    Geniet van alle mooie momenten
    Kus Kitty

  • 23 November 2014 - 14:11

    Marjolein:

    Stoer Brechje! Leuk om je verhalen te lezen. Kho phi phi is ook gaaf, zeker de resorts buiten het centrum! Veel plezier en geniet ervan! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Krabi

Brechje

Actief sinds 07 Nov. 2014
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 5778

Voorgaande reizen:

10 November 2014 - 13 Januari 2015

Thailand en meer

Landen bezocht: